Moi,

sain yllätysvieraan! Tämä nainen tuli minua tervehtimään, sanoi olevansa tuonne yläkerran kaksioon piakkoin muuttava, sanoi hän nimensäkin, mutta ei se mulle jäänyt mieleen. Oikein mukavalta se vaikutti, eiköhän me tulla juttuun, vaikka hän onkin mua jotain kolkytvuotta vanhempi.

Tarjosin hänelle mustikkapiirakkaa, äiti kun oli just sattunut mulle sitä tuomaan, onneksi. Hyvältä se maistui.

Olen saanut jotain uuttakin kotiini, nimittäin kaksi mattoa, tuo valko-sini-keltaraitainen tuo mukavasti raikkautta eteiseeni (kuva ylempänä) ja tämä toinen pikku matto sopi tuohon keittiön kaappien eteen.

Pienen lasikulhon sain tältä vieraaltani lahjaksi, pitää löytää sille sopiva paikka.

Kyllä tuo vieras tuntui pitävän kodistani, vaikka hänen kodissaan taitaa tulla olemaan aivan eri näköistä. On ollut kuulema pari viime vuotta Kiinassa jollain historiallisella paikalla tutkimassa jotain terrakottasotilaita, ihan outoa, vaikka olen minä tainnut nähdä niistä jotain filmiä telkkarissa.

Moikka taas! Maikki

Lahden tuliaisina pari mattoa, mustikkapiirakkaa ja kulho, hyllylle vielä hillopurkki. Tekijät jäivät kyllä minulta pimentoon, mutta hyviä tuotteita olivat. Oli mahtavan upeita roomboxeja ja muuta taidokasta katsottavaa kolmeksi tunniksi, sitten loppui voimat. Karjalanpiirakoita ostin myös, taitavat olla vielä laukussa jossakin kätkössä. Mummon mökin ikkunalle etsin pelargonioita, mutta niitäpä ei ollutkaan nyt tarjolla. Onnistuiskohan ne näillä käsillä, pitänee yrittää joskus.

Neiti historiantutkija, 50+ v., tehty Cernitmassasta, piippurassista ja muusta täytteestä, vaatteet farkkukangasta ja trikoota. Nimeä ei Maikki muistanut, koska minä en sitä vielä tiedä .